torsdag 27. juni 2013

Bris



Dette har vært et gøy prosjekt å strikke på! Det har gått raskt unna selv om jeg ikke strikker så mye nå når mye tid går med til hagearbeid. Og jeg er temmelig fornøyd med resultatet!





Genseren er strikket fra side til side, hovedsaklig i glattstrikk. Jeg har valgt å ha ett felt med drop-stitch mønster og noen striper med hakking (tunisian simple stitch) innemellom. Vrangborden i kanten nede ble litt vid, men ser helt ok ut på meg siden jeg er betraktelig drygere over baken enn Katinka. En enkelt kant med fastmasker i halsen.

Mønster: Eget, inspirert av en genser i hennesverden. Jeg har valgt å ha videre armer og mindre vid utringning i halsen.
Garn: Bomull: Vipe, Mandarin Classic, Mandarin Petit, Cotton Viscose fra Drops og Bomull sport fra Gjestal. Kid Silk: Drops Kid Silk, Rauma Alpaca Silk. I tillegg har jeg brukt Soft Silk fra BC Garn (100% bourettesilke).
Pinner: 3,5 til vr-bord, 4 og 4,5 til genseren.


Se et tidligere innlegg om genseren her.



Som sagt et veldig gøy prosjekt som heldigvis endte i en genser som jeg nok kommer til å bruke mye. Lett og luftig og veldig fin til dongeribukse eller dongeriskjørt. 

9 kommentarer:

  1. Kjempelekker ble den. Her er det grå alpakka heklelapper det går i. Greit med små prosjekter som vokser til stort pledd utpå sensommeren.

    SvarSlett
  2. Den ble mye finere enn originalen. Superflott!

    SvarSlett
  3. Veldig fin genser:-) Utrolig flotte farger.

    SvarSlett
  4. Kjempelekker.Nydelige sjøfarger på den.
    Klem

    SvarSlett
  5. Fantastisk flott, og nydelege fargar :)

    SvarSlett
  6. Fantastiske flotte farger :) Dette blir nok en genser man kan "bo i"!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjapp med pinnene det må du i alle fall være. Du klarer å trylle frem det ene prosjektet etter det andre på rekord-tid. Imponert. - Igjen. :)

      Slett
    2. Kjapp med pinnene det må du i alle fall være. Du klarer å trylle frem det ene prosjektet etter det andre på rekord-tid. Imponert. - Igjen. :)

      Slett
  7. Morsom genser :) Gøy å leke seg med teknikker og ulike garntyper. Er rart at samme strikketeknikk kan bli så forskjellig ut fra hvilket garn som er i bruk :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...