søndag 24. november 2013

I strikkekurven - Haukelikofta

Beklager lite aktivitet på bloggen i det siste. Det blir lite tid til strikking også dessverre, men dette strikketøyet ligger og venter på meg i strikkekurven :)




Det er Haukelikofta jeg holder på med. Jeg strikker den som genser fra toppen og ned. Sterkt inspirert av Haukelikofta i LevLandlig, men i litt andre farger, jeg har brent orange som hovedfarge, og bruker bare 4 farger og ikke 5 som opprinnelig i mønsteret. Denne gangen bruker jeg Sandnes alpakka og pure alpakka. 

Håper jeg blir fornøyd, men akkurat nå er jeg litt i tvil... Liker fargene, men vet ikke helt om jeg er helt fornøyd med hvordan den blir på. Tror jeg må strikke litt lengre og se ;-)

Ellers må jeg få invitere alle kofte-interesserte og de som er glad i gamle norske mønstre til Koftegruppa på facebook. En ny gruppe hvor vi deler gamle (lovlige) mønstre, etterlysninger etter gamle mønster og prosjekter vi holder på med.

8 kommentarer:

  1. Syns den blir fin jeg!
    Flott med litt uvanlige kofte farge.
    Og takk for tips om facebook gruppa :)
    Fin søndag videre.

    SvarSlett
  2. Den er bare så lekker, den kofta. Jeg har solgt garn til den i butikken.
    Men i Landliv ser den så lekker ut på, litt inn i livet. Det er den jo ikke i oppskriften. Jeg tenker på de som skal strikke den, og tror den blir slik.
    Lurt å gjøre det på din måte, fra toppen og ned. Ser bra ut til nå, og jeg forstår ikke hva du er misfornøyd med.......
    Lykke til, da.

    SvarSlett
  3. Syns den blir veldig fin. Orange er en fin farge. Ha en flott aften

    SvarSlett
  4. Så spennende fargekombinasjoner på kofta! Ser ut som morsom strikk:)

    SvarSlett
  5. Nydelig blir denne. Fine farger også. Blir nok vellykket.
    Klem

    SvarSlett
  6. Synes det ser ut til at genseren blir kjempeflott jeg. Nydelig mønster og flotte farger. Og takk for tipset om Koftegruppa. Jeg har nå meldt meg inn. Spennende med gamle tradisjonsrike strikkemønstre.

    SvarSlett
  7. Åååå denne har jeg forelsket meg i å! Den fargekombinasjonen med rødt er så lekker, følger med på din ;-) Skal ta en titt på Koftegruppa.

    SvarSlett
  8. Denne koften har jeg sett flere steder, og synes den blir finere for hver gang jeg ser den. Jeg vet ikke helt hva Tvinngarn tilsvarer i dag, men alpakka fra Sandnes høres ikke helt feil ut mht strikkefasthet. Syntes den ble fin med lysere bakgrunn som du har valgt.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...