lørdag 6. desember 2014

vinterVarm datter

Nå skal jeg klare å holde datteren min vinterVarm også :)
Dette er jo en skikkelig kosegenser strikket av en blanding av alpakka og ull, og jeg har strikket den for å teste ut mitt nye mønster vinterVarm i en annen størrelse. 




Og heldigvis likte hun genseren kjempegodt, både garnet og mønsteret. Hun har ikke tidligere ville ha noe med mønsterstrikk i flere farger, så det er kjempebra at den ble godtatt.

Mønsterbeskrivelse: Eget - vinterVarm. Strikket fra toppen og ned. Overdelen er strikket frem og tilbake, men under erme-hullene er den strikket rundt. Det er strikket forhøyning bak i nakken ved å bruke forkortede pinner. Denne genseren er ikke strikket med A-linje fasong, det er valgfritt i mønsteret. Båt-hals.
Garn: Baby alpaca yak og Drops Air
Pinner: 4,5 og 5


For mer info om kjøp av mønsteret se her og vil du se eller lese mer om min røde genser kan du se her.



Mor og datter i gensere av samme mønster
Genseren kan veldig gjerne strikkes slik at den blir mer oversized, da må man beregne 10 cm eller mer i bevegelsesvidde i tillegg til egen overvidde. 

Ellers er det forberedelser til jul som står i fokus, det handles, ryddes, vaskes og det er vel på høy tid å få bakt litt også :)

2 kommentarer:

  1. Denne genseren ble veldig vellykket både i rødt og grått.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...