onsdag 1. juli 2015

En del av en større plan


Må si at sydilla har virkelig slått til. Etter sy-tørke siden i høst, har jeg nå sydd mye i det siste og handlet desto mer - stoff til nye prosjekter. Mye av det jeg har sydd har vært en del av en større plan, en (sommer)garderobe i hovedfargene lys og mørk oliven, korall og hvit. Det begynte med at jeg forelsket meg i det nydelige stoffet som kjolen er sydd av, i en herlig lys oliven med blomster i korall (og litt rød). Inspirert av stoffet, har jeg begynt på en kofte i disse fargene. Som du ser av bildet, begynner nøstene å bli slunkne og kofta nærmer seg slutten. Og som du kanskje kan se, har jeg begynt på et skjørt av restene fra de andre sy-prosjektene. Det er et skjørt jeg tegnet i fjord sommer og som jeg endelig får laget. Ofte må ideer vente på tur for å bli iverksatt og mange forblir bare ideer - og det er kanskje like greit, for klesskapet blir jo fult en gang også ;)

2 kommentarer:

  1. Det du holder på med nå synes jeg er så gøy! Planlegging, miksing og matching. Jeg hadde kjøpt inn stoffer i fjor sommer til å gjøre det med årets sommergarderobe, men ikke kommet i gang ennå. Sydillaen har dessverre ikke kommet ennå.

    Liker fargene du har valgt, oliven har også blitt en av mine favoritter.

    SvarSlett
  2. Takk Helle! Håper du snart er tilbake i sy-rommet for det er så gøy og motiverende å se alt det flotte du lager. Og så håper jeg du nyter sommeren :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...