lørdag 1. oktober 2016

Mønster på Grombuksa

er nå lagt ut for salg på Ravelry siden min og her i bloggen under fanen Mine Mønstre.




Grombuksa er en myk og god bukse for aktive jenter og gutter. Buksa har et fint strukturmønster og kan strikkes ensfarget eller i flere farger ved å bruke en av tre mønsterkombinasjoner. Dobbel løpegang og snor i livet sørger for maks komfort. Det er også mulig å sette i strikk i livet hvis man ønsker. Dobbel vrangbord nede på beina gjør at du kan bruke buksa lenge. Buksa strikkes fra toppen og ned. Minimalt med montering i etterkant. 
Buksa kommer i størrelser fra 1 år til 12 år :)

Buksa strikkes med garn med strikkefasthet 22, men pga strukturmønsteret blir strikkefastheten på buksa 23 masker pr 10 cm. Jeg har brukt Sandnes Merino i to av buksene jeg har strikket og Falk fra Dale i den tredje.



Det enkle vevstrikk-mønsteret kan strikkes med en eller flere farger og i ulike kombinasjoner som gir helt ulikt uttrykk. Selv om man strikker en av mønsteralternativene med striper i flere farger, strikker man bare med en farge om gangen. Strukturmønsteret lages ved at noen av maskene fra forrige omgang ikke strikkes, men løftes av.

Jeg har strikket buksa ensfarget i mørk blå, lys brå og dongeri blå. Men teststrikkerne mine har strikket i flere farger, se bilder av deres bukser på Ravelry siden her.

Ett av tre mønsteralternativer



barnestrikk - vevstrikk - guttestrikk - jentestrikk - strikket bukse

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...