lørdag 16. oktober 2010

Lappeutstilling

Helt tilfeldig så jeg at det var lappeutstilling i dag i Birkenlund fjellhall rett ved der vi bor. Måtte jo bare ta en kjapp tur innom tenkte jeg og regnet med at det var et heller lite arrangement. Der tok jeg sannelig feil! Det var mange "boder" med lappeting og stoffer til salgs, en fristende og rikholdig kafe, men ikke minst: resten av hallen var fylt med store og små mesterverk som var utstilt. Her var det noe for enhver smak, og mange ulike produkter, teknikker og stilarter var representert.



En haug med lappeputer redesignet av dongeri - Just Love It!!


Ett fotball-mål full av lappe-vesker. Endelig en fornuftig ting å bruke et forball-mål til! :-)


Ett av mange fine lappetepper..

Jeg ble gående å kikke en god stund, men skulle ønske jeg hadde hatt enda bedre tid.
Noe av det jeg beundret mest var dette bildet:



Et utrolig kunstverk! Jeg har prøvd å få frem noen av detaljene: tråd-ender som hår og det er brukt mye farget netting som gir struktur i bildet. Det stod dessverre ikke noe om hvem som har laget det. 

Må si at jeg er mektig imponert over nivået på denne utstillingen. Den ble arrangert av Arendal Lappeklubb som feirer 20 års-jubileum i år. Her var det mye inspirasjon å hente.

Må også vise mor og datter kjole, laget av http://www.lillel.no/.
(Kjempebra blogg også!!)






Her er barnets fotavtrykk brodert på forstykket på morens kjole. Bak på kjolen var det brodert navnene til barna. Og det var da jeg skjønte hvorfor jeg trenger en ny symaskin!! Jeg som har prøvd å si til meg selv at det slett ikke er nødvendig med en ny maskin......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...