onsdag 3. november 2010

Dagens lyspunkt

Kom meg litt for sent hjem fra jobb i dag også gitt.. sånn er det når det ikke er noen unger som venter, da blir jeg ofte bare sittende på jobb liksom. Klarte å løsrive meg til slutt da. Jeg visste nemlig at i dag var det kanskje en hyggelig overraskelse i posten..

Var temmelig kald og søvnig på vei hjem, men skal si dama vokna opp da hun kikka i postkassa.. Der lå det tre store boblekonvolutter!! :-) Jippi!!



Jeg la posten på spisebordet da jeg kom inn og tok meg tid til å ta på tøflene mine, fyre i peisen og sette på te-vann før jeg ærbødig startet å pakke opp.




Plutselig hadde jeg glemt både peis og te-vann og ble veldig opptatt med å fotografere nykomlingene og begynte så smått å fantasere litt om hva de kan brukes til :-)




Lilla inn-farget fossil stein og "flower" turkis splitter.

Grå/hvit Jaspis, grå ovale vridde agat, sort agat runde ringer, amazonit.

Ved første øyekast var jeg kjempefornøyd med alt bortsett fra agat perlene som det er bilde av under. Jeg hadde forventet at de skulle være lilla og ganske lik nyanse som de andre lilla perlene. Men disse var jo mer røde enn lilla.
Jeg tørr å påstå at lilla er den vanskeligste fargen å få riktig på bilder. Jeg har i alle fall slitt masse med det selv.

Men det gikk ikke lenge før jeg hadde endret mening totalt om de røde ovale agat perlene. Det er jo i grunn akkurat det jeg trenger nå. Jeg har tenkt å lage noen røde smykker og har fått noen hint fra noen kunder om at de er på utkikk etter akkurat det. Og disse agat perlene er jo kjempefine - rød-fargen varierer fra lys melert rød til mørk rød og det er litt grått i de også. Helt perfekt faktisk!!

Agat, "drejet" flat oval.

Nå ble jeg veldig inspirert og fikk kjempelyst til å lage smykker igjen. I det siste har det stort sett vært sying på programmet, men har planlagt å få unna noen kunde-oppdrag denne uka. Og forhåpentligvis så får jeg tid til litt ny-design også. :-)

Jo, av og til er det deilig å være helt alene hjemme og kunne stulle med akkurat det man har lyst til!!! Jippi! Dagen den er min!! (i alle fall det som er igjen av den da..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...