torsdag 11. november 2010

Du store alpakka!!

I dag skulle jeg inn på en av garnbutikkene i distriktet - Blå Tråd på Harebakken.
Det er en fantastisk butikk! Kjempebra utvalg, bra service og noen skikkelig dyktige damer som jobber der!
Standard kommentar fra en av de pleier å være "Ja, så du fant noe i dag også?", og standard svar fra meg da er jo selvfølgelig "Ja, den dagen jeg ikke finner noe her, ja, da er det ikke mye liv igjen.."

I dag skulle jeg ha tre nøster garn: ett nøste smart for å gjøre ferdig noen tovede sokker (med vanlig ribb øverst), til min Kjære. Og to nøster svart fritidsgarn for å strikke noen tovede votter til datteren min, Josefine.
Lysten til å strikke har vært veldig stor i det siste - det er vel årstida.. Og ingenting er vel mer hyggelig enn å sitte i sofa'en foran peisen og strikke. Og ikke noe håndarbeid er vel mer avslappende enn nettopp strikking. Det krever hverken stor plass, mye til-rigging før man kan sette i gang eller særlig stor grad av fantasi..

Dette er hva jeg kom hjem med:




Som kanskje noen kan se er dette litt mer enn jeg hadde tenkt å kjøpe og hvis du kikker skikkelig godt så kan du se at det er noen skikkelig snadder-nøster her.. Alpaca cotton fra Rowan, Iris Alpakka fra Rauma, Mohair boucle-garn (som jeg bare måtte ha, selv om det var sinnsykt dyrt.. Håper virkelig at det passer i fargen til det jeg skal bruke det til..), Sandnes silk mohair, Tinde fra Gjesdal (begge de to siste i en nydelig grå-nyanse), Sheila Soft fra Schachenmayr, pt3 og Fritidsgarn, og tilslutt ett nøste smart..

Så nå er det duket for noen skikkelig eksklusive julepresanger som skal bli myke og gode, selv om de fleste nok ikke skal strikkes.. Kommer sikkert til å komme tilbake til det etterhvert, men kan naturlig nok ikke røpe for mye. :-)
Men nå innser jeg jo at jeg er skikkelig ute og kjøre tidsmessig - mange av disse julepresangene som jeg drømmer om å lage, skal jo sendes og det er bare litt over en måned til de må være hos postmannen.
Så nå spørst det jo om jeg får tid til de strikke-prosjektene jeg opprinnelig skulle kjøpe garn til..

Jaja.. Selvpålagt stress - det er jeg god på!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...