onsdag 17. november 2010

UFF UFF

I går var det kveld nr to på denne Oslo-turen. Og hva hadde jeg egentlig mest lyst til? Alle de virkelig interessante butikkene, de det ikke finnes hundrevis av i Norges land - omtrent på hvert kjøpesenter, de stenger dessverre ganske tidlig, gjerne kl 18 eller 19. Og da rekker man ikke mange av de når en skal jobbe til 16 eller 17 på ettermiddagen..

Valget falt på gjenbruksbutikk. I vår var jeg på Fretex på Majorstua og fant masse fint. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å finne Fretex Grønland. Men på veien dit, gikk jeg forbi UFF rett ved kirkebasaren. Måtte selvsagt innom.
Jeg er vel ikke akkurat den kjappeste.. I alle fall tar enkelte ting lengre tid enn andre ting. Og resultatet ble jo da at det ikke ble tid til noe Fretex på meg..
Og det var kanskje like greit, for jeg fikk handlet mer enn nok på UFF kan du si..

Først brukte jeg ganske lang tid på å se det de hadde av redesign. Her er noe av det jeg likte aller best:




Deretter kikket jeg litt rundt i butikken, men ble helt stående fast ved stativene med de laaange skjørtene. Jeg elsker skjørt - kan aldri, aldri få nok! (Selv om jeg akkurat nå er inne i en litt gi f.. periode og innbiller meg at det er kult å ikke gidde å knytte de gamle goretex skolettene mine - jeg som nesten alltid tripper rundt i high heels..)

Her er noe at det jeg ikke kunne la gå fra meg av skjørt:

Rødt, svart, grått, rutete ullskjørt i god kvalitet - topp moderne akkurat nå :-)

Fotsidt, hjemmesydd ullskjørt - skikkelig nostalgisk! Blå bunn og roser i rødt og rosa.

Fotsidt skjørt i rød/rosa/brun/svart med blader. Meget spesielt!

Jeg har spesielle planer for disse skjørtene, kan du tro! Kommer forhåpentligvis tilbake til det på ett eller annet tidspunkt.

Jeg opplevde prisene som veldig variable. Noen klær var litt vel dyre, mens andre klær var latterlig billige.
Som f.eks noen av ullkåpene i fin fasong og skikkelig kvalitet, helt uten skavanker, var priset helt ned til under hundrelappen. Jeg har for tiden ingen ullkåper, så måtte jo sikre meg en.. eller tre..


Ullkåper i tynn ull. Ekte pels kraver :-D

Disse kåpene skal nok pimpes litt, i alle fall noen av de. Den røde skal jeg i alle fall beholde selv, den var bare lekker! Noen av de andre kan det være dukker opp under juletreet, hvem vet?

En ting som i alle fall er sikkert er at bag'en min skal bli testet på hjemveien denne gangen også, for den kommer til å bli stappfull :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...