lørdag 27. november 2010

Uten en tråd..

Det er ikke bare bare å være uten en tråd!
Måtte stjele denne kommentaren fra kjæresten min :-) synes den var så bra..

Etter å ha surra rundt på Stoff og Stil ganske så mange timer i dag :-), har jeg surra rundt hjemme ganske så mange timer - vært litt pjusk (snørrix, sønnen min, har smitta meg med forkjølelsen sin, takk så mye, nå får jeg i alle fall økt imunforsvar..) og snakka leeenge med en venninne i telefonen. Koselig!
Da jeg endelig skulle sette meg ned og fortsette på julegaveprosjekt nr 2, oppdaget jeg til min store fortvilelse at jeg har for lite sytråd! Major Krisis!! Prosjekt nr 2 skal bli ferdig i dag!! Men heldigvis hadde butikken jeg hadde kjøpt den på åpent til kl 18, så det var jo bare å kaste seg rundt og hive seg i bilen. Det gikk greit å rekke butikken, og utvalget av sytråd er fantastisk bra, for å være en strikkebutikk i alle fall. Men det var en fargenyanse (av flere hundre sikkert..) som de var utsolgt for! Ja, dere skjønner sikkert hvilken farge det var? Jo, den jeg skulle ha!!! E det mulig? Snakk om uflaks..
Arg.. Og jeg hadde jo bare tatt med nummeret selvfølgelig.. så nå er jeg den lykkelige eier av fire trådsneller med nesten lik farge.. Den ene var veldig lik da heldigvis, så det går jo bra.

Men nå har jeg skikkelig kalde føtter angående julegaveprosjekt nr 2. Jeg ser ikke resultatet før det er helt ferdig, så det er veldig spennende!! Og veldig nervepirrende! Jeg har jo aldri laget maken før, bare to liknende eksemplarer.

Men tankene har kverna mye rundt hvordan vottene jeg skal strikke til aksjon "Strikke gaver til narkomane" (se forrige innlegg) skal se ut. Det er jo helt klart at dette må være noen skikkelig fine votter - ikke grå og kjedelige sånn som mine. De må jo skille seg ut fra mengden, være fargerike og litt gnist'rende liksom. Jeg skal ikke være i tvil om at det er jeg som har laget de hvis jeg plutselig ser de på gata.
Derfor har jeg kjøpt garn til de også i dag, når jeg nå først var på strikkebutikken liksom..
Burde vel egentlig laget noen unisex votter kanskje, men men..


Rød, rosa og gul - en av mine favoritt-kombinasjoner


Tror jeg like gjerne setter meg ned, tar en kopp te og legger opp til gnist'rende votter nå med det samme :-)
Mens jeg venter på at en bedre biffmiddag skal bli ferdig :-)

Life is good!!

1 kommentar:

  1. Hei

    Tusen takk for hyggelige ord inne hos meg, spesielt siden jeg nå fant både bloggen og butikken din :)
    Du hadde utrolig mange fine smykker du og, men jeg falt spesielt for clutch vesken du hadde sydd.
    Lykke til videre med både strikking av votter og sying av julegave!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...