mandag 20. desember 2010

Gledelig

Gledelig Jul der ute!!!


Fra i kveld er det nemlig juleferie på meg.  Kom litt plutselig på - skulle egentlig ha jobbet en dag til, men måtte dessverre ta fri i morgen også.. Så synd.. JA SÆRLIG!!! Sannheten er at gleden ved å få en ekstra fridag før jul kunne neppe ha vært større! Det er helt ubeskrivelig deilig!!

Å gi er gledelig i seg selv.

Nå har jeg jo kommet til kort på en god del punkter, f.eks det å skrive julekort har jeg kommet til kort med. Selv ikke kortet jeg lagde i fjor og skrev ferdig til farmoren min, og som jeg tydeligvis ikke fikk sendt i fjord siden jeg fant det i kassa med kort og gavelapper i år, ja selv ikke det har jeg fått sendt.. Ikke har jeg blitt ferdig med pakkeriene heller, arg.. Og det meste vi har bakt, er allerede spist opp.. Ikke mye som skinner i dette huset heller akkurat. Men nå innbiller jeg meg at en ekstra fridag skal løse de fleste problemer. Jippi!! Jeg får jo leve i troen enn så lenge :-)

Gledelig å se barnlig glede over pakkene. Oppbevares under tørkestativet. Her sorteres de etter mottaker :-)
Men juletreet har vi heldigvis fått satt opp, egenhendig innkjøpt i den verste snøstormen du kan tenke deg. Var ikke så lett å se hvordan noen av trærne så ut i snøføyka, men hadde jeg bestemt meg for å kjøpe tre, så kunne jeg vel ikke la været stoppe meg! Greit med alt som er ferdig tenker jeg. Og da er det spesielt gledelig at juletreet er ferdig pyntet synes jeg.. Jeg mener nemlig det er ferdig pyntet, men minstemann i familien er litt sjef for pyntinga og hun sier at det ikke er helt ferdig pyntet enda. Det skal mere pynt på! Jaja.. Selv har jeg et heller anstrengt forhold til juletre, eller egentlig ikke treet da. Det er jo fint i seg selv det. Stor og fin edelgran - tett og ikke for brei, perfekt igrunn.. Nei, det er vel mer pynten jeg har at anstrengt forhold til.. Eller kanskje ikke pynten heller da.. Det er igrunn koselig med julepynt som man tar frem år etter år og sier: "Husker du denne? Den er sååå fiin!! Nei, det er kanskje selve prosessen med juletrepyntinga som jeg har et litt anstrengt forhold til. Særlig alle diskusjoner angående hva som skal henge hvor og hva som er fint. Sorry - bare klarer ikke slike diskusjoner! Designerjula kommer ikke inn i dette huset, det er i alle fall sikkert! Nå slapp vi unna akkurat denne typen diskusjoner da heldigvis, men søskenkjærligheten var ikke særlig stor og mors tålmodighet var vel heller tynnslitt. Menmen - treet ble pynta og en viss grad av disharmoni hører rett og slett med når treet skal pyntes spør du meg..


gleder jeg meg til laaang juleferie, det skal bli skikkelig godt! Har tilogmed store planer om å få trent litt i romjula, det har jeg lyst til!! Jaja, akkurat det gjenstår å se da :-)


Ellers er det gledelig å få slike pakker i posten!!





Anheng i keramikk fra Trollsmed og hjertenåler fra almaPalma. I like!!
Gledelig at produktene var enda finere i virkeligheten.


Alle kommentarer fra dere på bloggen min er veldig, veldig gledelig!!

2 kommentarer:

  1. Jeg må bare kommentere den flotte jule-kjolen din. Den er utrolig fin. Akkurat sånn den bør være, men alikevel klarer du å få frem noe som er personlig. Utrolig bra! Flotte detaljer: )

    SvarSlett
  2. Så fine pakker du har fått posten. Godt du fikk en ekstra fridag:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...