fredag 10. desember 2010

les

Nei! Denne hopper vi over, sier jeg. Men du kan jo bare ta bilde av meg når jeg leser, sier Lille Frøken Flink-til-alt.. Ja, særlig spennende det da.. tenker jeg, men som sagt så gjort.. Og Lille Frøken Flink-til-alt har tydeligvis et stort skuespiller-talent også..


Forvirra, uforstående, spent, redd, ivrig, tankefull, engasjert, avslappet, lattermild, irritert... men mest kos


Ingenting er som å lese en god bok!





Men det er jo en gang slik at ikke alle er flinke til alt slik som Lille Frøken Flink-til-alt. Noen sliter veeeldig med å lære å lese. Noen har stotra seg fram i åresvis, med tårene på lur bak neste bokstav  (nei, det er ikke lett å lese mens man griner..) Det kan til tider virke som at Noen har bestemt seg for at han ikke kan og ikke trenger å lære denne umulige kunsten. Og det går jo helt fint uten - enn så lenge..





Bøker er en glimrende gaveide! Særlig til den som har alt - men som heldigvis har evnen til å kose seg meg en god krimbok.




Her med verdens tøffeste bokmerke fra FRIKLING.

Selv hinter jeg hardt om at JoNesbø's nyeste barnebok "Doktor Proktor og verdens undergang, kanskje" står øverst på vår ønskeliste!  Hermed er det sagt enda en gang!!! Nå har du lest det, så da er det sant..

2 kommentarer:

  1. Herlig collage :) Sant det at det ikke er like lett for alle å beherske lesekunsten, men øvelse hjør mester :)

    SvarSlett
  2. Smart pike som syns oppgaven var lett ;-)

    Det har vært vanskelig for meg å ser at lesingen kunne kreve så mye å lære, for når jeg føst knekket lesekoden, åpnet det seg en stor verden for meg og jeg ville bare lese og lese. Han som sleit mest her, ble først god på å lese da han fikk opp lesehastigheten ved hjelp av spennende engelske filmer. Og så tok internett over, - man må jo både kunne lese spilletips og snakke i headset på engelk *glis*
    Heldigvis er vi ikke laget over samme lest og kanskje det ikke er så nødvendig med all den lesinga av fagbøker...?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...