mandag 3. januar 2011

Kåpe pimping

På julaften fortalte jeg litt om hvilke prosjekter jeg hadde på gang i jula - hovedsaklig sofakrokprosjekter.
Det ble litt endringer i planene (selvfølgelig). Min snille superstrikker-søster hadde allerede begynt på en genser til sønnen min, og de tova sokkene som skulle gjøres ferdig til kjæresten min er fremdeles like uferdige..
Men noen av prosjektene er ferdige, blant annet kåpa som skulle pimpes. Jeg gjorde den delvis ferdig på julaften slik at jeg kunne bruke den på kvelden. Og gjorde den helt ferdig i romjula.





Dette er en kåpe jeg har kjøpt brukt på UFF i Oslo tidligere i høst. Den er i tynn ull, litt boucle-aktig og har en rett og enkel fasong.
Jeg har brodert på Mille Fleur blomster, sydd kåpa litt inn i ryggen slik at det ble litt mer fasong på den og sydd på to hjerte-applikasjoner - en i korsryggen og en mindre på den ene overarmen.




Kåpa er i en fin dyp rødfarge med hvite blomster og hjerte-applikasjoner i hvitt og sølv. Jeg har beholdt de originale knappene.





Og ja mamma, jeg har strøket/presset kåpa! Og da ble den selvfølgelig enda finere :-) men det var etter at jeg tok bildene..

1 kommentar:

  1. Haha, jeg synes den var litt sjarmerende med skrukker på også jeg da:) Kjempefin ble den:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...