onsdag 5. januar 2011

Purple Flowers Skjørt

Her er litt om skjørtet som jeg så vidt nevnte i det forrige innlegget.






Dette skjørtet er også et uferdig objekt, en såkalt ufo, som ble påbegynt tidlig i høst men ble liggende pga andre mer påtrengende prosjekter som bare måtte gjøres.





Maskinen sydde så ujevne sting da jeg applikerte denne blomsten.. Jaja.. En kjærlig hånd gjorde underverker og resten av applikasjonene ble bra.


Da jeg nå tok opp tråden etter nyttår, har en slapp høst og vinter - på treningsfronten altså.. satt sine spor. Jeg var ganske overbevist om at dette skjørtet kom til å bli alt for trangt, og hadde lagt en backup-plan for hvordan jeg skulle lage det videre. Men jeg klarer så vidt å åle meg inn i det. Her må det bare brukes en skikkelig glatt strømpebukse tror jeg.. ;-) Og kanskje det er på tide med litt iherdig trening igjen..


Nå har jeg applikert på blomster og sydd den siste sidesømmen med glidelås.




Her prøver jeg skjørtet. Er veldig fornøyd sålangt! Fargene på blomstene er støvet lilla og lavendel - nydelige nyanser! Bladene er i skarp grønn/lime.


Men det gjenstår litt arbeid på skjørtet: Kant oppe, opplegg nede, stikning for å sy fast det doble midjestykket, kanskje noen perler i midten av de applikerte blomstene. Og kanskje en heklet bord nede, heklet av en av oppskriftene fra boken Maskeball omtalt i forrige innlegg
Og plutselig slår det meg at jeg ikke har brodert tekst på dette skjørtet slik jeg har gjort på alle skjørtene jeg har laget i det siste. Og jeg vet med en gang hva det skal stå på skjørtet mitt.. :-)
Men det får foreløbig være en liten hemmelighet, så får vi se om det blir noe av..

3 kommentarer:

  1. Wow! dette ble et lekkert skjørt ja. helt enig at det er nydelige farger på blomstene. Kos deg videre med kreative ideer!
    Klem Cille

    SvarSlett
  2. Så nydelig det blir:)
    Maskepi og maskeball har jeg akkurat levert tilbake på biblioteket. ...ikke at jeg er flink med pinner, men bildene var så nydelige og full av inspirasjon at jeg måtte bare låne de med meg hjem i jula!

    SvarSlett
  3. Det blir flott! Spent på hvordan resultatet blir med tekst og det hele:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...