lørdag 30. april 2011

Girls just wanna have fun!

Nå er sommer-retro-kjolen ferdig!

Er nesten overrasket over at den ble ferdig før mai.
Men vet ikke om jeg er helt 100% fornøyd med den da..
Synes ikke den var fin på Dolly engang...
Skitt au - Jeg får heller gå ut og gjøre det jeg egentlig skulle i dag, nemlig litt hagearbeid!








Kjolen er satt sammen av et brukt, langt, hjemmesydd, vintage skjørt og en topp jeg har strikket i Gjestal Sport bomullsgarn. Jeg har tatt av en del av lengden på skørtet og brukt glidelåsen om igjen i siden slik at den går fra skjørtet og opp i overdelen. Den ble grei å få på, men jeg er usikker på om jeg vil ha kjolen kortere og trangere i livet.

Mer om kjolen her, herher og her.



Denne har jeg funnet på Pinterest...

Jaja... jeg vurderer å lage en normal kjole snart...

Happy saturday!!!

6 kommentarer:

  1. Wow, så lekker den ble, og den satt jo perfekt!! Det er så flott med kombinasjonen strikking og stoff, har lenge tenkt tanken selv på å prøve dette;) Jeg likte den såå godt!

    SvarSlett
  2. Hmm, jeg skjønner hva du mener. Det er noe med livet som ikke stemmer helt. Idèen er jo så god i utgangspunktet. Kanskje den vil sitte bedre om du løfter skjørtet slik at du får empireliv?
    Nydelige sko!
    Ellen :)

    SvarSlett
  3. Sleng på et bredt belte, så blir den jo helt knallfin! Siden skoene er røde og fine - hva med et rødt belte også:))

    SvarSlett
  4. Tenkte akkurat det samme som Ellen, livet bør være høyere opp:)) Ellers var den nyyydelig på en flott dame:)))

    SvarSlett
  5. Det er flot med kombinationen mellem strik og syet. Jeg kan også godt se, hvad du mener med livet, men tænker som Anita, at et bredt (rødt) bælte vil være flot.
    De sko er bare så lækre :) Hvad hedder mærket? Jeg kan ikke så godt læse det...
    Klem og god havetur :)

    SvarSlett
  6. Takk for alle kommentarer! Lar kjolen modne litt og prøver med belte først og så eventuelt med oppspretter etterpå :-)

    Skoene er av merket Carlo Pera. Sikkert helt ukjent for de er kjøpt på en av de store (billige) kjedebutikkene for ett eller to år siden så vidt jeg husker...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...