onsdag 1. juni 2011

Early in the morning

and the sun is shining...




Ble ferdig med kanten på dette skjerfet i natt. Fikk ikke sove, så da sto jeg rett og slett opp igjen og gjorde kanten ferdig. Endene ble festet 06:19 i dag.  


Making coffe - my favorite - Grand Intenso :-)


Skjerfet er heklet i chenille garn og med hvit kant rundt i regal ull - et silkemykt ullgarn som jeg har falt helt for. 
Mønsteret jeg har brukt som utgangspunkt: Heklet DROPS sjal i ”Silke-Alpaca”. Link til mønsteret fant jeg hos Trude's hobbitter.
Jeg har ikke fulgt oppskriften angående garn og fasthet eller mål. Jeg har brukt heklepinne nr 7 og laget skjerfet ganske lite (derfor kaller jeg det skjerf og ikke sjal..). Jeg vil bruke det med spissen frem og ikke ha det for tykt og klumpete, men luftig og lett. Jeg har derfor heklet en kant langs bakkanten for å få skjerfet til å ligge og eventuelt knyte skjerfet med. Egentlig akkurat maken til mitt forrige skjerf.
Den hvite kanten rundt skjerfet har jeg funnet her i bloggen Maluba.


Måtte finne frem sommerveska mi igjen i dag:




Denne veska lagde jeg i fjord sommer. Redesign av et brukt barneskjørt. Jeg har laget en avlang rund bunn i veska for å få mest mulig volum. Og håndtak av fargerike treperler. Den ble romslig og god. Morsomt å bruke denne veska da det er så mange som kommenterer den :-)





Humøret er med andre ord stigende og jeg ser lyst på livet...
Ønsker alle en fin dag og en fin langhelg for de som tar det.




12 kommentarer:

  1. Deilig skjerf og NYDELIG veske. WOW! Du er så flink! Ikke rart den veska får kommentarer.
    Jeg fikk ikke til å bruke bildet mitt i polyvore. Holder på å registrere meg hos pinterest, så da hadde det vært fint med en mer detaljert oppskrift fra deg på hvordan du gjorde det.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  2. Rigtig flot tørklæde og smart taske. Det er så søde detaljer, du har lavet på det - også med perlekæden.
    Der kan jo også være fordele ved ikke at kunne sove :)

    SvarSlett
  3. Utrolig flott veske! Var så herlig med de fargerike detaljene *love it* Skjønner godt at du får mange kommentarer. Gult er herlig og friskt! Du er flink til å hekle!

    Ha en strålende dag i solen! Kos deg!

    SvarSlett
  4. Nydelig gladfarge på skjerfet:)..utrolig fin fargeklatt til en hvit topp/bluse:)
    Stilig veske..masse fine detaljer:)

    Ha en fortsatt fin uke
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  5. Flott sjal og kjempegøy veske !!
    tror jeg trenger en sånn sommerveske :-)
    Jeg sydde sommerveske i fjor , men nå når jeg har sett din :-) ble min bare kjedelig :-)

    :-)

    SvarSlett
  6. Så fine farger, og den veska var morsom!

    SvarSlett
  7. Veska var råstilig!! Skjønner den får kommentarer, for den var både artig og lekker!
    Nydelig skjerf også, så hos deg kan sommeren bare koemme, ser jeg;)
    Nydelig topp under her også, dekorativt med slike daysier!
    Nyt langhelga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Sommerfint skjerf:) Den veska var flott.

    SvarSlett
  9. Nattarbeid skal ikke undervurderes! Har mer enn et arbeid som har blitt ferdige i løpet av de små timer hvor søvnen bare ikke vil komme.

    Kjempemorsom sommerveske du hadde laget, - ikke rart du får kommentarer for den. Med de blomstene som må jo humøret stige. :)

    SvarSlett
  10. Så sommerlig! Herlig sjerf og veske, nesten så det roper på sommeren.

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Hei. :)
    Så hyggelig at du stakk en tur innom bloggen min.

    Her var det mye spennende å se på! Så fargerikt og "friskt" skjerf! :) Litt festlig at navnet på garnet betyr "larve" på fransk, hehe. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...