tirsdag 20. mars 2012

Lek med form, farge og garn

I det siste har jeg kost meg mye med garn i samme farger som den blomstrete kjolen jeg viste i forrige innlegg.
Tusen takk for alle koselige kommentarer forresten! 



Jeg har heklet noen blomster. (En av de fant jeg opp selv faktisk bare for morroskyld for å se om jeg klarte å matche en av de i kjolen...)


Garnet er: nøttefarget shetlands-ull fra Malsen og Mor (dette vant jeg i giveaway'en til Retrobaby), den sjøgrønne er Manos Serena kettle dyed alpaca og bomull, lilla/orkide-farget angora og resten er alpakka i ulike naturfarger.
Dessverre er dette et eksempel på hvor vanskelig det er å få fargene riktige på bilder. Den sjøgrønne fargen både på kjolen og garnet er grønnere i virkeligheten og lilla-fargen er også mye finere i virkeligheten.




Blomstene har jeg blant annet brukt til en liten brosje:


Ikke rosa altså, men lilla/orkide



Og flere prosjekter er på gang :)




Slike puslerier tar fort litt tid, men visst er det koselig!


Ha en fin kveld!!!


Lately I've been playing with yarn in the same colors as my latest dress. So far I've made a brooch, but more accessories are ongoing. But it's difficult to get the colors correct in the pictures, argh...

5 kommentarer:

  1. Er så herlig! Jeg vil også lære meg slik! Elsker heklede blomster :)

    Ha en fortsatt fin kveld! Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig garn, nydelige farger, nydelige blomster. :)
    Jeg holder på med et blomsterskjerf, inspirert av blomsterskjerfet ditt. Men jeg blir ikke fornøyd. Jeg har rett og slett slurva med planleggingen, brukt innfallsmetoden og det blir ikke bra. Så nå står prosjektet helt stille. Må gruble litt på hvordan jeg skal hente det inn igjen.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  3. Imponerende!! Utrolig flott, og kjolen blir enda finere. Om jeg kunne hekle sånne blomster ville jeg ikke gjort annet...

    SvarSlett
  4. Dette var bare helt aldeles nydelig vakkert. Farger og variasjon på blomstene. Nydelig!

    SvarSlett
  5. Du bruker farger med sterk "tiltrekningskraft":)
    harmoniske kontraster! Kjempefint med brosja til kjolen.
    Beate

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...