lørdag 10. mars 2012

Strikkekurs på nett

En av de tingene jeg har holdt på med på fritiden denne uka er strikkekurs. Jeg har meldt meg på kurset "The Perfect Fit Seamless Crazy Lace Cardigan" med Myra Wood. Kurset er i regi av Craftsy.com på deres online kurs-platform.






Målet med kurset er altså å lære å strikke en cardigan/bolero som strikkes fra halsen og ned og få den til å passe perfekt til enhver kroppsfasong. I tillegg omhandler kurset mye om lace strikking, dvs hullmønster.



Prøvelapp

Som dere kan se av bildene har jeg ikke strikket så veldig mye ennå, men jeg har sett det meste av kurset. Og fått mange tips, f.eks om å legge opp masker med heklekrok og å felle med heklekrok som begge gir en veldig fin kant. Vi skal også lære å strikke ermer med magic loop og mer om crazy lace. Og selvfølgelig handler kurset mye om å ta mål og prøving av jakka underveis. Hvis man underveis oppdager at jakka ikke er helt som den bør, kan man gjøre endringer slik at den likevel blir passelig.


Mine notater
Synes Craftsy har et veldig bra kurs-opplegg. Du kan se kurset så mange ganger du ønsker, stille spørsmål og diskutere med kurslederen og de andre deltagerne. Du kan også ta notater som er lette å gå tilbake til senere.


Og hva er Craftsy?




Er du medlem på Craftsy? Hvis ikke kan du få mer informasjon om Craftsy her.


Så gjenstår det å se hvor perfekt boleroen/cardiganen kommer til å sitte på min ikke fullt så perfekte kropp...


I'm attending the online course "The Perfect Fit Seamless Crazy Lace Cardigan" with Myra Wood on Craftsy.com. I have already learned a lot and have started planning my next cardigan...

1 kommentar:

  1. Jeg fikk e-post om kurset i dag jeg også og syntes det så så fristende ut. Morsomt at du har startet og synes det virker bra. Da fikk jeg enda mer lyst. Gode tips og triks liker vi også. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...