onsdag 4. juli 2012

Kjole nr 3

Alle gode ting er 3 sies det. Og det synes jeg stemmer ganske bra!




Dette er kjole nr 3 av samme mønster. De andre kjolene kan du se her og her. Mønsteret er opprinnelig fra Klinkekult som jeg har fått via boka Made by Me.
Jeg har gjort endringer på mønsteret slik at kjolen passer perfekt til meg nå. Ermene er forlenget og i tillegg bruker jeg glidelås i siden når kjolen ikke er sydd av stretch stoff.


Denne kjolen er sydd av bomullsstoff fra Stoff og Stil i aqua og koral på offwhite bunn. Kjolen er laget for å passe til den aqua fargede strikkejakken.




Jeg har sydd korte leggings som passer til kjolen og jakken - av jersey fra Stoff og Stil.




Beklager at det ikke er tatt noen spenstige action bilder her. Kjolen er veldig fin på, så kanskje jeg får lyst til å være modell en dag, hvem vet? 


Hva synes du om mitt nye antrekk?
Jeg begynner å bli klar for ferietid nå, men har mange flere sy-planer hvis tida strekker til :-)

5 kommentarer:

  1. Hello
    Kjole nr 3
    Do you have more great articles like this one? I appreciate the incredible dedication seen in this piece.

    SvarSlett
  2. Utroligt smukt og sommerligt stof du har valgt. Den grå cardigan, er et flot match. Det er kjolen vi så dig i her på bloggen ikke?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Kjolen under den grå-grønne cardigan er fra et tidligere innlegg ja!

      Slett
  3. Herlige sommerlige stoff du har funnet til sommergarderoben. Stoffet til buksa var bare helt knall. Klærne kommer absolutt best frem når man tar de på, men jeg kjenner meg igjen. Ikke alltid jeg er i humør til å være modell jeg heller.
    Og tusen takk for den fine kommentaren hos meg. Bloggen di følger jeg med hele tida.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  4. Så flotte stoffer du har valgt til ein lekker kjole :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...