lørdag 1. september 2012

Black & White


Svart og hvitt stoff med grafisk mønster, kjøpt i Danmark i sommer på min lokale stoffdealer i Rønde.




Måtte ha slike mønstrete bukser i svart og hvitt, så mange av de i Danmark i sommer. Da jeg så dette stoffet visste jeg med en gang hva det skulle brukes til :)

Mønster: BurdaStyle 7/2011, mod 102
Endringer: Litt smalere i beina
Stoff: Viscose(?) kjøpt i Otto Sørentsen i Rønde, jersey ribb fra Stoff og Stil
Detaljer: Smale ben, vide lommer, jersey ribb i linningen



Redesignet hvit genser som er fin å ha til. Genseren hadde en veldig bred vrangbord nederst slik at det ble mer som en kjole. Synes genseren var mer anvendelig i en kort utgave.


Sydde en dobbel tubehals til. Samme stoffet som buksene på den ene siden og blondestoff i en myk stretch kvalitet på den andre siden (kjøpt i samme butikk). Man kan variere hvilken side av stoffet som skal vises og kan dermed brukes til flere antrekk.
Halsen er ca 35 x 140.

Ønsker alle bloggvenner en god helg!
Her er det nydelig vær og jeg har faktisk lyst til å gjøre litt hagearbeid :)

7 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Prøver igjen! Flott stoff, og fine bukser:)

      Slett
  2. Kult stoff og fine bukser.
    Har vært nydelig i dag. Tok meg en liten lur i hammocken jeg:)

    SvarSlett
  3. Stiligste svart-hvite stoffet jeg har sett. Og du er så utrolig kreativ - blonde på halsen var et lurt påfunn!!!! God søndag til deg!!

    SvarSlett
  4. Åhå...finesen! Nydelig stoff og nydelige plagg du har tryller frem av stoffene <3

    SvarSlett
  5. Så kule bukser du har laget. Skulle ofte gjerne vært litt tøffere i klesveien, men har nok jobbet i konservative bransjer i litt for mange år og merker at jeg har blitt veldig nedtonet i klesveien spesielt etter fylt 40.

    Smart med 2 sidig motiv på tubehalsen. Tubehalser har jeg ennå ikke hengt meg på selv. De er sånn som jeg synes er veldig fint på andre, men ikke helt klarer å adoptere selv. Det kommer vel etterhvert. :)

    SvarSlett
  6. Kjempestilig bukse med hals til. Lurt å kunne bruke den på begge sider.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...