onsdag 28. november 2012

Blå pusegenser

Det ble en genser gitt, prosjektet som ble påbegynt i dette innlegget




En stor og romslig pusegenser i mohair i riktig 80-talls stil. God og lang er den også med lengde som går godt under baken, nesten som en genserkjole eller tunika.

Har lenge hatt lyst på en mellomblå genser, og nå har jeg fått det ønsket oppfylt. Og selv om genseren har hullmønster, er den veldig god og varm - jeg har testet den ut på jobb i dag :)


Garn: Cannes Mohair Blue fra Yarn-paradise.
Mønster: Eget, tunisisk hekling med strikket vrangbord. Heklet top-down. Forstykke og bakstykke i hullmønster.
Hakkekrok nr 12 og strikkepinner nr 9.
Garnforbruk: 400g (95m pr 50g)




3 kommentarer:

  1. Genseren ble kjempefin! Inspirerende.
    Jeg har fått så rar hånd. Det venstre tommelfinger-finger grepet er plutselig blitt svakt og hånda verker. Mystisk. En strikkepause tvinger seg frem :(
    Ha en fin kveld!
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Skikkelig fin og jammen har du strikket fort. Så nydelig fin farge. ;-)

    SvarSlett
  3. Jo, nå fikk jeg flash-back til 80 tallet. Tror nesten jeg hadde maken i (hold deg fast) rosa...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...