lørdag 22. desember 2012

Enda en hals??? Juleprosjekt?



Neida! Selv om tanken sikkert ikke var så dum, hals med raglanfelling...

Dette er egentlig bare en strikkeprøve. Jeg har nemlig vært så heldig å få tak i en veldig gammel oppskrift på Romsdalskofta. Som fraflytta Moldenser har jeg tilknytning til den vakre Romsdalen. Og jeg synes denne kofta er kjempefin!


Jeg har lenge hatt lyst til å strikke et gammelt norsk mønster i raglan utgave. Og i strikkeprøven har jeg testet ut ulike raglan-fellinger,  samt to border av mønsteret. 

Godt mulig at dette prosjektet blir påbegynt i jula, men har en halvstrikket genser til kjæresten også som er skikkelig gøy å strikke på :-)  Den kommer jeg tilbake til :)

Men jeg har også handlet en liten presang til meg selv:



Strikkepakke fra Birgirsdottir!!!
Jeg har lenge hatt lyst til å strikke noe i Lopi garn, og endelig har jeg bestemt meg. Det ble denne jakken:



Vrangbordene er strikket i Ålafoss Lopi og resten av jakken i Lett Lopi. Og glidelås i fronten, ny utfordring for meg, men må jo bare læres for det er i grunn veldig fint!

Som dere skjønner skal det ikke mangle på mulige prosjekter denne  jula, men i jula skal det jo være litt overflod ikke sant?

God jul til dere alle!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...