torsdag 26. september 2013

Rilleskjerf

På jobbtur i forrige uke passet det greit med litt enkel strikking. Det ble et rillestrikket skjerf i alpakka.


Skjerfet er trekantet, men jeg har økt to masker i stedet for en på starten av hver omg slik at det ikke går så langt ned foran. Jeg har hentet inspirasjon fra Sylvia, men endret litt på framgangsmåten.
Jeg har strikket skjerfet slik:

Legg opp 3 m.
Strikk rett hele tiden.
Øk to masker i begynnelsen av hver omg slik: Strikk 1 m, ta 1 kast, øk 1 m i den neste m, strikk r ut omg.
Strikk til ønsker lengde.
Fell av ved å bruke i-cord bind off.



Skjerfet skal være tilbehør til jakken jeg holder på med. Men tror det er første gang jeg er ferdig med tilbehøret før selve plagget :)


Og jammen meg er det ikke snart helg igjen! Ønsker alle en fin weekend! Jeg skal hjem og feire min bestemor som er 90 år i dag! Hurra for bestemor Henny!!

16 kommentarer:

  1. Heisann
    Så flott sjal, omtrent etter min metode. Kjekt at den kan brukes.
    Deilig med helg. Jeg skal bare jobbe fredag, så er det helg for meg også.
    God helg.

    SvarSlett
  2. Kjempefint og kanten og duskene er virkelig prikken over i´en!!! God helg!!

    SvarSlett
  3. Å, for et nydelig skjerf. Sånn fikk jeg veldig lyst på også. Men ønskelista er lang. ;)

    SvarSlett
  4. Det ble veldig fint. Lurt å øke 2 isteden for en. :)

    SvarSlett
  5. Dette blir definitivt fremgangsmåten ved mitt neste sjal. Fikk tips av Sylvia, og ser jo at det fungerer mye bedre enn den jeg benyttet. Fint med tilbehør, - og en ekstra motivasjon til å bli ferdig med resten?

    SvarSlett
  6. Såå flott! Hvis du ikke har noe i mot det, låner jeg bildet og linker til deg på fb-sida Lun&Lett..?

    SvarSlett
  7. Så herlig det var , er igang å strikker her nå :) Tusen takk for mønster og flott blogg du har , kommer gjerne innom igjen , hilsen fra Bente :)

    SvarSlett
  8. Any chance of an English version?

    SvarSlett
  9. Så flott skjerf. Jeg måtte bare prøve, og skal strikke ett i blått, men jeg sitter og ser på heklekanten rundt.... Har du muligens en liten "oppskrift" på den også? Den er så dekorativ!

    SvarSlett
  10. Nydelig.. :-) Men kor mye garn gikk til det skjerfet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror jeg brukte ca 1,5 nøste til skjerfet og et halvt nøste til kanten og duskene :-)

      Slett
  11. Fantastisk lekkert! :-) Har akkurat strikket et liknende sjal selv også, men nå tror jeg jammen meg det må få heklekant også :-)

    SvarSlett
  12. Så hyggelig at du linker til meg fra bloggen din :)

    Fantastisk flott blogg du har! Dette skjerfet var bare helt fantastisk!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...