lørdag 21. desember 2013

Utfordring og julesprosjekt

Jeg har fått en utfordring fra en kofte-venn. Å lage en poncho med et gammelt kofte-mønster.

Selv om jeg allerede hadde opp til flere kofte prosjekter som jeg hadde tenkt å begynne på i jula, så fikk jeg lyst til å prøve meg på en kofte-poncho. Rart med det, når man får en slik utfordring så er det mange ideer som kommer opp og jeg har valgt å bruke en av mange spennende ideer.




Tanken er å lage en poncho-genser ala Tine Solheim men med mønster fra en lusekofte. Poncho'en skal altså være firkantet med mønster oppe og nede og lus i mellom. Og smale ribbestrikkede ermer. Jeg har valgt å bruke mønsteret fra Vestlandskofta. Den har fint mønster både oppe og nede.

Kofte fra ebay eller Etsy

Litt glam må det jo også være i jula, så jeg har brukt garn med kid mohair og garn med litt glitter i :)

Tror dette blir et spennende prosjekt, men samtidig enkelt nok til å ta med på juleferie. Ønsker alle en riktig god jul :)

2 kommentarer:

  1. Det er litt av et prosjekt du har satt igang, men så spennende!!!,
    Du får holde oss andre oppdaterte. Kanskje det blir årets moteplagg i butikkene?
    God jul til deg også. Klem

    SvarSlett
  2. Dette ser ut til å bli veldig fint. Må si det frister og kopiere denne, og det setter tankene i sving om ny vri på koftetema. Takk for inspirasjon og ha riktig god strikke jul.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...