søndag 16. februar 2014

Vårplaner

Begynner å lengte etter vår nå. Her på Sørlandet har vi omtrent ikke sett sol i år, vi har definitivt fått vår del av både snø og regn.

De siste dagene har jeg begynt å drømme om å lage en vår-genser.
Her er noen tanker:

Høyre: Dale genser fra et hefte fra 84/85. Venstre: Hovland 2019

Alle mønstrene er gamle Dale-mønstre: Grill 368 (også i nytt retro hefte fra Dale), Stella 370, Dale 178.
Har veldig lyst på en genser med rundfelling, og lurer på om jeg går for Hovland 2019 :) Men først må jeg få ferdig genseren jeg holder på med selvfølgelig...

Er du på jakt etter gamle strikkeoppskrifter, så ligger alle disse (og mange, mange flere) inne på Koftegruppa på facebook.

5 kommentarer:

  1. Så mange flotte kofter, ja, koftegruppa er fantastisk, må bare legge bort pc'en ellers så blir det ikke strikket…. ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Så mange flotte gamle mønstre du har, det blir sikkert ikke lett å velge, men den du tenker på ser flott ut og rundfellinger er så greit å strikke - minimalt med etterarbeid og montering.
    Ja. nå trenger vi sol her sør og kanskje blir det i morgen?
    Koftegruppa på facebook er kanskje den samme som på bloggen livs lyst? Der er det mange, mange flotte gamle mønstre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, rundfelling er veldig greit å strikke og gir fin fasong på gensere synes jeg. Koftegruppa samarbeider med Livslyst, men det ligger veldig mange flere mønstre i Koftegruppa :-)

      Slett
  3. Da er vi to somxvil begynne på noe nytt......med rundfelling. Har garn og oppskrift, MEN må bli ferdig med datterens genser først. Begynner jeg på noe annet nå, vet jeg hva som skjer med den.......uff
    Har etpar ting til, som jeg også gjerne vil starte på. Har garn til det også.........det skulle vært mer tid, ikke sant?
    Vi får holde oss i skinnet sålenge. Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Stewart tells Science News that at an evolution meeting in June 2000, she and her colleague John Schienman described finding in several colobine replica rolex species the same second ribonuclease gene that Zhang's team now reports. She and Schienman had also found signs of adaptive evolution replica handbags in the gene. Stewart says that her group delayed publishing its findings while it accumulated replica wathces data on the ribonuclease genes of an additional African colobine species, the red colobus.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...