torsdag 22. mai 2014

Ny sommergenser på pinnene

I helga begynte jeg på en ny sommergenser i det deilige garnet Cotton Merino fra Drops.

Litt spent på fargene... Strikker uten å ha planlagt fargerekkefølgen.
Jeg bruker mønsteret Garnmannen 175, men må innrømme at jeg er litt inspirert av genseren til Isabel Marant som har klare likhetstrekk med Garnmannen 175 og Nordkappkofta.

Genser til høyre er fra designeren Isabel Marant.

Det blir en raglan-genser strikket fra toppen og ned. Litt løs og ledig, med trekvart lange ermer. Og etter å ha strikket mye med rundfelling i det siste, er det gøy å strikke raglan igjen. Har planlagt raglan-fellingen slik at det blir hele "diamanter" på hver side av raglan-fellingen på det jeg anser å være hovedborden. I selve raglan-"sømmen" strikker jeg en maske vrang istedet for to rette som er mest vanlig. Prøver det denne gangen og er foreløbig fornøyd med det. Den vrange masken trekker seg inn og får det til å se ut som en søm.


Det er første gang jeg prøver Cotton Merino og er kjempefornøyd med garnet. Mykt, godt å strikke med, fine farger og kan vaskes på 40 grader. Kommer nok til å bruke dette garnet igjen ja :)

7 kommentarer:

  1. Heisan Gitte :) sannelig fant jeg deg her i blogglandia, så koselig. Kjempefin blogg du har, og for noen nydelige farver du har i dette nye garnet ditt - helt herlige :) du er bare så flink, her kommer jeg nok til å titte innom igjen :) nå fikk jeg lyst til å prøve dette garnet jeg også - tusen takk for all inspirasjon du gir.

    SvarSlett
  2. Den såg fin ut. Nydelege fargar og mønster. Blir kjekt å sjå den ferdig. God helg.

    SvarSlett
  3. Den blir kjempefin!! Og spennende med nytt garn, kanskje jeg må prøve :)

    SvarSlett
  4. Genseren blir super fin. Deilig er mønsteret. Spennende. Har masse glad og moro med strikke.

    SvarSlett
  5. Som alltid har du funnet frem farger som både matcher og utfyller hverandre på en god måte. Dette blir en flott sommergenser. Morsomt at den er inspirert av en tradisjonell kofte.

    SvarSlett
  6. Oj den kommer att bli superfin!

    SvarSlett
  7. Spennende genser og fin fargekombo. Lovende begynnelse det der!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...