mandag 9. juni 2014

Jeans skjørt



Har fått sydd et redesign plagg ferdig til sew-alongen. Og ble veldig fornøyd med jeans skjørtet. 
Det er sydd av gamle dongeribukser og skjørt. Den meste av stoffet er tatt fra smale jente-bukser der låra er så smale at stoffet kanskje bare blir 10 cm på det smaleste. Jeg har klippet til stoff-biter med bredde 8-10 cm for å utnytte stoffene maksimalt og for å unngå at alle skrå-sømmene møtes i sømmen midt foran. Da hadde det fort blitt litt tykt å sy igjennom.
I siden har jeg sydd skjult glidelås. Jeg har laget en overlock rullesøm i kanten nede.

Ble ikke helt fornøyd med den ene siden der dårlig planlegging gjør at jeg fikk to like stoffer for nærme hverandre, men det var umulig å endre på da jeg oppdaget det. Det får bli baksiden :)




Tror jeg kommer til å bruke dette skjørtet mye i sommer. Nå må jeg bare prøve å få laget en topp til :)

7 kommentarer:

  1. Så fint det ble. :) Synes det ikke gjorde noe at de litt like stoffstykkene kom i nærheten av hverandre, men nå vet jeg ikke hvordan du hadde forestilt deg skjørtet i utgangspunktet? Noe av det som er deilig med jeansskjørt er at de kan brukes til nesten alt. De passer til det meste, er helårs og enkle å pynte opp eller ned. Tror ikke det bør by på store problemer å finne eller lage en topp som passer til skjørtet. :)

    SvarSlett
  2. WOW, kjempefint.
    Gunn
    ;o)

    SvarSlett
  3. Det var fantastisk fint! Så flink du er!

    SvarSlett
  4. Hei! Fant bloggen din hos "Hobbies an life in Stavanger", og falt bare helt pladask for det flotte dongeriskjørtet du har sydd!! Jeg har sett noen varianter av omsydde dongeribukser, men dette er det desisert fineste resultatet :) I tillegg lager du mye annet fint, rett og slett en super blogg som jeg legger til i lista mi NUH! Tusen takk for masse inspirasjon :) Ha ei fin uke i Arendal!

    SvarSlett
  5. Fantastisk flott skjørt, og så smart måte å sy det på :)

    SvarSlett
  6. Wow! For et kjempefint skjørt du har sydd! :D

    SvarSlett
  7. Så flink du er !! Det ble veldig veldig fint !!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...