lørdag 2. august 2014

Greengate cardigan og gul sommerkjole



Nå er Greengate jakka ferdig og en ny sommerkjole i 50-talls stil har jeg også fått laget.

Jakka er strikket i bomullsgarn fra toppen og ned (les mer om det her) med mønsterborder fra en gammel kofte som heter Angela. Jeg ble ikke helt fornøyd med fasongen, det gikk vel litt for kjapt med prøvingen midt i ferien dessverre. Men jeg er veldig fornøyd med fargene og detaljene. Den skulle bare vært bitte litt videre og ermehullet bitte litt dypere, men jeg kan jo håpe den utvider seg litt i bruk :)



Kjolen er sydd av tynn bomull fra Stoff og Stil, kjøpt inn for ett år siden eller var det to? Kantet med kantbånd og skjult glidelås i siden. Mønsteret på kjole-delen er fra retro kjolen (igjen) og toppen er fra det siste nummeret av Burda Style (07/2014).  Jeg likte toppen på kjolen veldig godt, men kunne nok med fordel ha foret den.


Jakken er jo strikket med tanke på Greengate skjørtet jeg sydde tidligere i sommer. Den bruker de samme fargene som i skjørtet, men siden skjørtet er så blomstrete så valgte jeg en helt enkelt mønstring.




Ønsker alle en fortsatt fin sommer. Nå forlater jeg syrommet en ukes tid for å feriere videre i Danmark :)


5 kommentarer:

  1. Så utrolig søt jakke :) Skikkelige sommerfarger!
    Så flink du er, både til å strikke å sy :)

    SvarSlett
  2. Så flott cardiganen din ble. Jeg likte den detaljen nederst, med et flott hullmønster istedetfor vrangbord.
    Og knappene da, som er helt forskjellige! Så fint.
    Kjolen og jakken sammen sitter jo som støpt på deg.
    Ha en hyggelig ferie i Danmark.

    SvarSlett
  3. Den jakken ble jo bare helt super og for en herlig kjole! Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  4. Flotte kreasjoner! Er dette noe man kan bestille fra deg? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-) Dessverre strekker ikke tiden til, til at jeg kan ta imot bestillinger. Jeg holder bare på på hobbybasis :-)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...