fredag 21. november 2014

VinterVarm på tur

Denne genseren skal helt sikkert holde meg varm i hele desember (og ellers i vinter også selvfølgelig). Jeg er en frysepinn, så det er bra den er tykk og god :)





Genseren er strikket i Nepal fra Drops, et garn som er veldig deilig å strikke av og mykt og godt. Jeg har brukt mønster-diagrammet fra en gammel strikkeoppskrift, men laget oppskriften/beskrivelsen på selve genseren helt fra "scratch". Siden ermene er ensfargede og jeg ikke ønsket å "ta med" garnet over de ensfargede partiene, er overdelen strikket frem og tilbake. Men under erme-hullene er bolen strikket rundt. Den er strikket fra toppen og ned.



Mønsterbeskrivelse: Eget. Strikket fra toppen og ned. Overdelen er strikket frem og tilbake, men under erme-hullene er den strikket rundt. Det er strikket forhøyning bak i nakken ved å bruke forkortede pinner. Genseren har A-linje fasong.
Garn: Drops Nepal
Pinner: 4,5 og 5





6 kommentarer:

  1. Så lekker genser! Fint med tydelige kontraster på mønsteret:)

    SvarSlett
  2. Hei Gitte
    Genseren din ble kjempefin!!!!! Og faktisk er den finere på deg enn på dukken din, så heretter kan du være din egen modell synes jeg :)
    Er det ikke morro å designe ting selv? Jeg får daglig skryt av mitt siste design, for jeg bruker den også på jobb ( den lyngfargede BOXY genseren) og ellers bor jeg vel i den.........
    Ja, det er blitt kaldt nå, og jeg fryser jeg også. Men vi strikkere er heldige, for vi har jo hyllemeter med deilige plagg.
    Her kokes det risengrynsgrøt, det skal varme, det også.
    Ha en fin helg. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Sylvia det var fint å høre. Det føles mer komfortabelt ut å bruke prøvedukke + at man sparer mye tid på å ta bilder, men plagget er jo laget for å passe meg ;-) Å designe klær selv er det morsomste, det er helt sikkert. Og Boxy genseren din er rålekker, fin detalj på skuldrene og herlig fasong og farge :-)

      Slett
  3. Denne ble kjempefin.

    SvarSlett
  4. Så flink du er!
    Det var en kjempefin genser:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...