tirsdag 10. februar 2015

Rød kofte fra Hamar - publisert

Endelig er dagen kommet for å publisere mønsteret på Rød Kofte fra Hamar, et mønster jeg har rekonstruert etter en gammel kofte jeg kjøpte i Oslo før jul.





Mønsteret er i 10 størrelser og måtte teststrikkes pga store endringer i konstruksjon i forhold til mønster jeg tidligere har laget, f.eks Grønn kofte. Derfor har det tatt en god stund å få ferdig mønsteret, men nå er det her - Jippi !

Kofta er strikket med rundt bærestykke og er strikket fra halsen og ned. Kofta er kort og skrår ned mot midjen (valgfritt i mønsteret). Vide ermer med litt puff nederst. Skikkelig 50-talls-kofte.
Mønsteret baserer seg på en strikkefasthet på 26 m pr 10 cm, men har en tabell over overvidde hvis en annen strikkefasthet brukes.
Garnforslag er Finull, Tove, Pt2, Hverdags eller Tumi.

Her er link til min butikk på Ravelry.
Du kan kjøpe mønsteret her fra bloggen, selv om du ikke har bruker på Ravelry:

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med flott mønster!
    Din måte å sette opp mønstrene på er så ryddig og fin. Jeg digger tabeller, så det kan nesten ikke bli bedre ;)

    SvarSlett
  2. Herlig - super vakker kofte - deilige farger.
    Jeg liker :-)))
    Hilsen til deg.

    SvarSlett
  3. Kjempefin kofte. Nydeleg mønster i bærestykket.

    SvarSlett
  4. Kjempefin. Hvor får mann kjøpt mønster.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...