torsdag 19. mars 2015

Utfordring - dag 3

Dette er yndlings-genseren min. Jeg strikket den for noen år siden og har brukt den utrolig mye. 





Genseren er strikket av Unico Alpaca fra Iceyarn - billig, deilig og bra. Den har holdt seg veldig fint. Den er strikket på pinne 4.5, så garnet er ganske tykt. Den er strikket fra toppen og ned og er med sal-skuldre dvs, at flettene er strikket i ett fra halsen og nedover ermene. Pimpet med perler.



Genseren er en feminisering av en unisex genser jeg strikket til kjæresten og som jeg har laget mønster på - XO sweater. Kan vel kalles kjæreste-gensere dette :)

Jeg har lenge hatt planer om å strikke denne i en annen farge, men det har ikke blitt prioritert.

2 kommentarer:

  1. Den var aldeles nydelig. Fantastisk feminin og lekker.
    Klem

    SvarSlett
  2. Flott passord. Sitter nå og studerer og lurer stort på hvordan du har strikket den. ☺ Smart det med en lukket FB gruppe. Jeg har hatt noe av de samme motforestillingene når det gjelder å dele det jeg syr og strikker på FB. En ting er i strikke grupper, men det er strengt tatt personer i min FB vennekrets som ikke behøver å se alt jeg strikker... Har litt liggende ute på epla, men har vel ikke akkurat satset helhjertet noe jeg tror man må gjøre for å lykkes. Men, jeg er jo fortsatt optimist på vegne av fremtiden. ☺

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...