lørdag 20. juni 2015

Sigarett bukser i twill



Nå er det veldig gøy å sy, og jeg er veldig fornøyd med å ha fått gjennomført en av mine mange sy-planer: Bukse i fast stoff, mitt bidrag til syalongen i Voksne Sygale.

Mønsteret er samme som prøvebuksa i forrige innlegg, med kortere beinlengde, lommer i fronten og en kant i matchende prikkete stoff langs linningen. Jeg har sydd mange bukser, men foretrekker minst mulig detaljer på de. Legg i midjen og klumpete lommer/lommeposer pleier jeg ikke å bli så veldig fornøyd med.
Det er første gang jeg syr slike lommer som dette og instruksjonen var veldig misvisende. Måtte finne frem en av de gode gamle sy-bøkene mine og finne en løsning selv. 

Det var utrolig morsomt å sy bukse og jeg har lyst på flere, men det er ikke så lett å finne stoff som egner seg og som jeg har lyst på. Har planer om en grønn bukse til, som skal passe til den nye kofta jeg strikker på nå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...