tirsdag 21. juli 2015

Forsøksprosjekt resteskjørt

I serien "Gitte lager så mye rart...", kan jeg nå vise frem et nytt forsøksprosjekt :)



Jeg har laget et skjørt av restene av tidligere syprosjekter
Det er gøy, men tidkrevende, å lage slike plagg der man lager stoffet først og deretter klipper ut delene og syr plagget. Jeg har gjort det tidligere blant annet med dette jeans skjørtet og dette redesign skjørtet. Det er forresten samme symønster som på jeans skjørtet som er brukt, mønster fra stoff og stil, 21024.
Og man vet ikke hvordan resultatet blir før prosjektet er ferdig.




Jeg er bare middels fornøyd med skjørtet. Rutene ble kanskje litt store og jeg tror det hadde fungert bedre med litt mer random spredning av stoffene (slik planen opprinnelig var). Her har jeg brukt mønsteret fra kofta da jeg bestemte plasseringen av stoffene/rutene.
Jeg må nok snarest få brukt det for å kjenne på hvordan det fungerer på i praksis. Kanskje blir det for spesielt... 
Man skal jo ikke skille seg ut fra mengden... (?)



1 kommentar:

  1. Super. Jeg liker :-))
    Riktig deilig skjørt du har sydd.
    Passer perfekt.
    Hilsen til deg fra Viola

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...