lørdag 24. oktober 2015

Minibragd på Ravelry


Da er jeg ferdig med mønsteret på Minibragd. Og det må være lov å si endelig. Det har vært mye jobb siden mønsteret består av flere valgfrie border og jeg har laget rundfelling fra scratch. Har vært mye prøving og feiling, blant annet var det tenkt at den skulle strikkes fra toppen og ned, men jeg synes maskebildet blir finest når man strikker nedefra i dette tilfellet. Selv om jeg absolutt foretrekker å strikke ovenfra.

Da mønsteret egentlig var ferdig, bare måtte jeg prøve å strikke den i den minste størrelsen og med bordene som gikk over flest omganger for å forsikre meg om at det gikk greit. Det er den gule genseren, strikket i størrelse 4 år og i garnet Silja.

Men denne gangen jukset jeg litt og strikket rett og slett en veldig stor prøvelapp :)



Da er det duket for kofter til både mor og barna:

Ulike fargekomboer:

Mønsteret kan forresten kjøpes på Ravelry, eller her i bloggen min under fanen Mine Strikkemønstre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...