lørdag 6. februar 2016

Leter etter syinspirasjon

Er det ikke typisk? Når du endelig har tid til å starte på et sy-prosjekt som har vært planlagt lenge og som du har lengtet etter å få tid til å begynne med, så har du full sy-sperre og mangler motivasjon og ork til å sette i gang.

Det er en 50-talls inspirert kjole jeg skal sy, les mer om planene mine i dette innlegget. Jeg skal delta i en syalong i facebook-gruppa Voksne Sygale og har derfor litt tidspress på meg også, og det er liksom denne helgen jeg har tid...

I dag har jeg fått kjøpt for-stoff i det minste, bomulls viskose og stoffene er vasket og klare. Jeg må få tegnet mønster til ny overdel etter planen, men vurderer nå sterkt å bruke en av de jeg har brukt tidligere :)

For å finne motivasjon, har jeg kikket på bilder av 50-talls-kjoler - igjen.



Jeg har planlagt en fasong som ligner på den på det første mønsteret, men uten kraven. Jeg skal bruke to stoffer, så det er viktig å ha litt detaljer, slik at jeg kan bytte på å bruke de to stoffene og kombinere de. Og jeg vil prøve meg på slike store lommer med nedbrettet klaff.

Håper på en veldig produktiv og kreativ dag i morgen :)


1 kommentar:

  1. Masse lykke til med kjolen!! Du er flink. Gleder meg til å se.
    Liv V.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...