tirsdag 26. april 2016

Null Strev med Stev


Jeg er så heldig at jeg fikk delta på Koftefesten 2016 på Lindesnes Havhotell/Sjølingstad Uldvarefabrik. Der var det fokus på kofter fra fredag kveld til søndag ettermiddag, så det var midt i blinken :) Veldig gøy å treffe koftefolk jeg har "snakket" med på facebook og bloggere jeg har fulgt i flere år.

Jeg hadde valgt meg et enkelt strikketøy for å kunne strikke i bilen og under foredragene. Det er en emerald-grønn jakke strikket i Lett Lopi, med rundfelling og en enslig bord. Jeg har brukt en av bordene fra det gamle mønsteret Stev. Lett å strikke og absolutt ikke noe strev.



Kofta skal være lang og med A-linje fasong, så det gjenstår en del å strikke på lengda. Jeg har likevel startet på den ene armen. Jeg liker å strikke litt parallelt på bol og ermene for å kunne se hvordan resultatet blir.

Ellers er det konfirmasjonsforberedelser som står i fokus her hjemme, så det blir ikke noe særlig strikking for tida. Men et enkelt strikketøy på tykke pinner er greit å ha for å roe ned på kvelden.


2 kommentarer:

  1. Så heldig du var som fikk plass på koftefestivalen. Det var fullt da jag prøvde meg... Så flott farge du har på kofta du strikker nå, den tror jeg blir knall fin :) Lykke til med konfirmasjonsforberedelsen :D

    SvarSlett
  2. Heisan, var du også der? :) ja her fikk man hjelp og tips til det meste, veldig trivelig helg. Kanskje får hilse på deg til neste år, hvem vet ;) pent det du strikker på :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...