lørdag 26. november 2016

Miks og match - i Grom-plagg

I juni satt jeg og tenkte på høstklær som jeg kunne strikke til Elias som jeg er tante til. Elias er 1,5 år nå og har begynt i barnehage. Han burde få noen tøffe, men praktiske og behagelige klær av tante :)

Først strikket jeg Gromjakka og syntes strukturmønsteret ble veldig behagelig, nesten som joggestoff, særlig når jeg strikket den i Drops Cotton Merino. Da ble tanken om en behagelig joggebukse skapt - Grombuksa. Og jeg strikket en grå Grombukse til Elias til en av Gromjakkene. Den var størrelse 2 år.



Underveis i mønsterlagingen av Grombuksa, ville jeg strikke en bukse til for å teste mønsteret. Da strikket jeg en dongeriblå bukse i størrelse 1 år. Etter det ble det en Gromhettegenser i størrelse 1,5 år som passer til begge buksene. 




Til sist strikket jeg GromHettejakka også i dongeriblå, grå og orange. Den passer også til begge buksene. Så nå kan Elias mikse antrekkene etter eget (eller mamma's eller pappa's) ønske.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...