tirsdag 23. mai 2017

Teststrikk av Lillefrøkens foldekjole


Jeg falt for denne klassiske, søte kjolen med en gang jeg så den. Så enkel i stilen, og litt nostalgisk. Og siden jeg var på jakt etter en kjole å strikke til lille Luna i Danmark, var jeg glad for å få lov til å teststrikke den. 

Det er Liljestrikk som har designet mønsteret på denne skjønne kjolen. Den kommer i størrelse 50-86 og strikkes i Drops Babymerino eller annet garn med strikkefasthet 27 m pr 10 cm.

Mønsteret finner du her.


Mønster: Lillefrøkens foldekjole
Størrelse: 68
Garn: Silja fra garnlageret (Drops babymerino i mønsteret)
Pinner: 2,75 (3 i mønsteret), strikkefasthet 27 i glattstrikk
Detaljer: 
Løpegang til snor i livet og seler. Kjolen er strikket i ribb og er derfor veldig elastisk og "vokser med barnet". Dvs at den vil kunne brukes lenge. Enkel å strikke og uten noe montering.

Jeg har funnet frem garn i flere typer og farger, og har lyst til å strikke flere av denne herlige kjolen. Jeg har lys grønnmelert Geilsk bomuld/uld og rød Filcolana arwetta classic liggende klar :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...