fredag 5. januar 2018

Mønster på Bøsetra-jakke

endelig ferdig og publisert på Ravelry :)





Jeg har strikket jakka i to varianter og to garnkvaliteter. Variant 1 - Symre fra Telespinn (sf 23) med mange border og farger, glattstrikket og innsvingt fasong, kort modell og icord-kanter. Variant 2 - Geilsk tynd ull og Karmin supersoft(sf 25), lang jakke i 2 farger og med færre border, rett fasong og hullmønster. Rillestrikkede kanter.
Garn med strikkefasthet 22-28 kan brukes, helst garn som gir en tynn stoff-følelse. Mønsteret på Bøsetra-jakka kommer i hele 10 størrelser.
Andre garn som kan brukes: Sandnes Alpakka, Sandnes alpakka silke, Sandnesgarn Spøt, Du store alpakka - alpakka ull, Drops Flora, Drops Baby Alpakka Silke, Knit At Home - Superfine alpakka merino.
Mønsteret Bøsetra er oppkalt etter ei seter på Lesja, som familien min brukte som hytte da jeg var barn og ungdom. Jeg har mange gode minner derfra :)
Mønsteret finner du på Ravelry her eller under fanen mine strikkeoppskrifter (sammen med genseren).





2 kommentarer:

  1. De var flotte! Likte best den med kun en blomsterbord, minner litt om den kofta jeg nettopp har strikket! Ha en fin lørdagskveld hos deg og Happy Knitting!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...